söndag 22 november 2009

Polis skämt

En blond kvinna kommer farande som ett skott i sin nya fina sportbil och blir stoppad av en kvinnlig polis som också råkar vara blond.
- Kan jag få se körkortet? säger den kvinnliga polisen.
Blondinen börjar frenetiskt riva igenom hela handväskan, och blir mer och mer stressad.
- Hur ser det ut, nu igen??
- Det är ju fyrkantigt och så finns det ju en bild på dig! Till slut hittar blondinen en spegel som är fyrkantigt i väskan, tittar på den och räcker över den till poliskvinnan. Den blonda kvinnliga polisen tittar på spegeln, lämnar sedan tillbaka den och säger:
- Det är ok, du kan åka, jag visste inte att du var också polis!

Sedan en tid tillbaka har jag fått hotelsebrev, som jag är alldeles maktlös emot.
- Gå till polisen, så hjälper de dig.
- Det tror jag inte. Breven är från kronofogden.


Polisen:
- Du körde för fort. 70 på en sträcka där det är 50!
- Det står 70 på skylten därborta.
- Det där är ju vägnumret.
- Oj, då skulle ni sett mig på väg 210.


Två poliser hittade en död man framför en Peugeot. De skulle skriva sin rapport.
- Hur stavar man till "Päschåå"? frågade den ene polisen den andre.
- Ingen aning. Vi lägger honom framför den där "Saben" i stället.

Denna är så jävla bra!
- Vet du varför man ofta ser poliser gå tre och tre?
- Nepp.
- Man skickar ut en som kan läsa och en som kan skriva, och då finns det alltid någon som hänger på som vill umgås med intellektuella.


- Är det sant att folk blir poliser för att de är för dumma för att jobba på McDonalds?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar